קורס הנחיית קבוצות בגישה סביבתית-קהילתית

החברה הישראלית מתאפיינת בעשורים האחרונים בפערים חברתיים הולכים וגדלים, בהזנחה של הסביבה ופירוק הקהילה המסורתית כפי שלמדנו להכיר אותה בעבר.

אבל, למרות התפרקות החברה הקהילתית, צומחת, במקביל, מודעות לחשיבותה של הקהילה ככלי לפיתוח בר קיימא של הסביבה והחברה הישראלית. אנחנו רואים את זה בקהילות שנוצרות ברשתות החברתיות השונות, אנחנו רואים את זה ברצון להשתייך לקהילות אוף ליין, ובחיפוש אחרי קבוצות שייכות וקהילות פיזיות.

על מנת לייצר עשייה חברתית מתוך אותה מודעות, יש צורך בכלים המעודדים קהילתיות ועוזרים להפצת השינוי החברתי.

לאורך השנים הוכח והובהר כי הכלי המרכזי בעבודה קהילתית הוא הנחיית קבוצות. זהו כלי רב עוצמה הדורש למידה ותרגול במיומנויות השימוש בו. קורס זה נועד לאפשר לבעלי מודעות חברתית סביבתית גבוהה המעוניינים להרחיב את מנעד הכלים שברשותם לרכוש את ההנחיה ככלי לעבודה עם אנשים.

הקורס מתאים גם לאנשי טיפול המעוניינים להרחיב את סל הכלים שברשותם דרך עבודה קבוצתית או עבודה קהילתית חברתית.

מבנה הקורס

מטרות הקורס

נושאי הקורס

הקורס ילווה בתמיכה אינטרנטית של מנחות הקורס הכוללת: גישה לחומרים אקדמיים רלוונטיים, התייעצות מקוונת, למידה וירטואלית והגשת משימות ברשת.

מנחות הקורס

מיטל שלומי מתוק

מנחת לקבוצות בשילוב אומנויות, סיימה את לימודיה בשנת 2006 במכללת הרצליה. בוגרת תואר ראשון בחינוך בלתי פורמאלי (B.ed), ותואר שני (M.A) בניהול מלכ"רים ומדיניות ציבורית בהצטיינות. מתמחה בתחום יזמות ופרויקטים חברתיים והפעלת מתנדבים. בין הגופים איתם עבדה ניתן למצוא את החברה למתנ"סים, ג'וינט ישראל, האגודה לקידום החינוך ירושלים, מרכזי הצעירים באשדוד ובירושלים ועמותת נדב (המרכז הישראלי להתנדבות נוער וצעירים).

אלה שלומקוביץ

מנחת קבוצות, מדריכת הורים, בוגרת תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי (B.ed), ותואר שני (M.A) בסוציולוגיה של החינוך בהצטיינות. בעלת ניסיון עשיר בעבודה חינוכית קהילתית במגוון מסגרות. מלווה קהילות כפריות בתהליכים ארגוניים אסטרטגיים בתחומי החינוך והקהילה, כותבת ומפתחת תוכניות חינוכיות לארגונים ממשלתיים, בין לקוחותיה: ג'וינט ישראל, עיריית באר שבע, עיריית כפר סבא, עיריית גבעת שמואל, תנועות מכבי הצעיר ומכבי עולמי, משרד החינוך, צה"ל, תנועת הצופים ותנועת הצופים העולמית.

מנחות יחד כבר יותר מעשרים שנים, ומביאות גישה חדשה ורעננה להנחיית קבוצות דינמית, חברתית וקהילתית.

על מנת להתקבל לקורס,
יש לעבור ראיון מקדים עם מיטל ואלה.
לתיאום ראיון, יש להשאיר פרטים כאן:

מלאו את הטופס:

דילוג לתוכן